Spis treści
1. Kupony w sklepach internetowych
2. Kupony w punktach stacjonarnych
3. Jak przygotować plik do druku?
1. Kupony w sklepach internetowych
Praktycznie każde oprogramowanie e-sklepu oferuje obsługę unikalnych kodów rabatowych, które pozwalają klientowi automatycznie uzyskać rabat poprzez wpisanie kodu przy finalizacji zamówienia. W zależności od rodzaju oprogramowania unikatowe kody rabatowe można generować w panelu sklepu internetowego i eksportować je do pliku (np. .csv, .txt), który zostanie użyty przy druku. Drugą opcją jest możliwość importu do panelu listy unikalnych kodów z pliku wygenerowanego i dostarczonego przez naszą drukarnię. Przed zamówieniem najlepiej upewnić się, którą z opcji obsługuje Twój system e-commerce i dokonać odpowiedniego wyboru w formularzu zamówienia.
2. Kupony w punktach stacjonarnych
Opracowaliśmy prosty sposób weryfikacji kodów rabatowych drukowanych na kuponach dla podmiotów nie korzystających z rozwiązań elektronicznych. Mogą to być m. in.: sklepy stacjonarne, salony kosmetyczne i fryzjerskie, firmy zajmujące się auto detailingiem oraz wszelkie inne podmioty chcące budować lojalność wśród swoich klientów. Najprostszym sposobem na weryfikację kodów z kuponów, z pominięciem urządzeń elektronicznych jest zamówienie kuponów, które poza kodem rabatowym posiadają unikalny numer seryjny. Do takich kuponów możemy dołączyć wydrukowaną listę kodów dla poszczególnych numerów (np. | nr 0001, kod: QW3ED | nr 0002, kod: 6HJB4 | nr 0003, kod: G4BCV | itd.). Wówczas łatwo odszukać na liście konkretny numer kuponu i porównać czy kod na nim widniejący zgadza się z kodem z listy. Rozwiązanie to eliminuje ryzyko podrobionych kuponów. Prawdopodobieństwo wytypowania istniejącego kodu rabatowego oraz dopasowanie go do odpowiedniego numeru seryjnego jest praktycznie zerowe.
3. Jak przygotować plik do druku?
- Plik powinien mieć wymiary takie jak zostały podane w zamówieniu powiększone o 2mm
tzw. „spadu” z każdej strony (lewo, prawo, góra dół). Jeśli tło projektu jest inne niż białe powinno ono dochodzić do krawędzi spadu. Przykładowo prawidłowo przygotowany plik dla standardowego wymiaru kuponów 68mm x 104mm - makieta, linia czarna - powinien mieć wymiary 72mm x 108mm - makieta, linia czarna przerywana. - Istotne elementy graficzne (np. tekst, ramki) powinny być odsunięte od krawędzi gotowego kuponu o minimum 5mm (nie licząc spadu). Np. w przypadku standardowego wymiaru kuponów wszystkie teksty i inne istotne elementy powinny mieścić się w polu 58mm x 94mm - makieta, linia biała. Dla innego wymiaru kuponów, np. 90mm x 50mm, plik ze spadem powinien mieć wymiar 94mm x 54mm, a pole bezpiecznego marginesu 80mm x 40mm.
- Minimalny rozmiar tekstów w projekcie to 7 pkt.
- Zalecanym przez nas formatem pliku jest pdf - wszystkie teksty zamienione na krzywe, przestrzeń kolorów CMYK, wszystkie mapy bitowe (np. tła, zdjęcia) powinny mieć rozdzielczość 300 dpi (absolutne minimum to 150 dpi)
- Przyjmujemy również pliki bitmapowe jpg oraz tif - przestrzeń kolorów CMYK, rozdzielczość 300 dpi (absolutne minimum to 200 dpi - jeśli obrazki użyte do wykonania projektu mają mniejszą rozdzielczość należy je rozciągnąć, tak aby rozdzielczość całego projektu miała wymaganą wartość)
- Używanie efektów specjalnych w programie CorelDraw może powodować błędy w druku. W związku z powyższym nasza drukarnia NIE PONOSI odpowiedzialności za projekty przesłane w plikach CDR oraz PDF generowanych z programu Corel Draw.
- Plik do druku nie powinien zawierać przykładowego kodu rabatowego. Umiejscowienie kodu można opisać w uwagach lub do pliku z projektem dołączyć wizualizację z przykładowym kodem w osobnym pliku (rozdzielczość pliku poglądowego może być niższa).